Tiden läker alla sår!

Tiden läker alla sår brukar man säga... eller hur. Det är inte tiden i sig som läker såren, utan det är vad vi gör under den tiden som har betydelse. Genom åren så har man upplevt olika separationer och förlust. Man funderade ofta på vad det var som hände på vägen. När det har gått en tid så har man lärt sig att leva med det som gör ont och tänka på alla fina minnen istället, vilket gör att man mår bättre. Men jag glömde att jämföra med hur jag mådde innan allt det här hände. Men man lär sig alltid något för varje gång. Man kan bli starkare eller svagare beroende på de situationerna man går genom eller upplever. Personligen så har jag blivit starkare, men vissa stunder så tänker jag tillbaka och funderar väldigt mycket, men då gäller det att se det på det bästa sättet, och säga till säg själv att det var bäst så. Minns gårdagen, Dröm om morgondagen, Lev idag. Är ett bra ordspråk. Jag har en bra familj som har stöttat mig och hjälp mig i olika situationer, vilket har stärkt mig och gjort mig till den jag är i dag. Det är viktigt att prata med någon man lita på för att inte bära på så mycket börda och smärta i hjärtat. Tro mig det hjälper och fastna inte i det förflutna, gå vidare istället, ha hopp och förhoppningar som ger er menig med livet. Vilket i tiden skapar glädje och lycka. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback