Att vara

Såg precis ett nytt avsnitt av programmet Att vara. Jag tycker att programmet är sjuk intressant. Björn som är program ledare är väldigt duktig. Han är bra på att fånga varje artist karaktär och personlighet genom att analysera och vara med dem i några dagar.  I dagens avsnitt så mötte han Nour El Refai. Jag hade lite funderingar kring hennes sätt att yttra sig på. När jag menar yttra sig över något då menar jag när hon uppträder på scenen som stand up komiker. Man är inte rolig när man skämtar om snuskiga/ äckliga ord som hon använder, eller när man gör skam över sig själv. Lite respekt får man ha till sig själv och andra. Man kan vara rolig på många olika sätt utan att säga snuskiga ord eller uppföra sig respektlöst. Vill man bryta tabu så kan man göra det på ett smart sätt istället för att göra bort sig totalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback